woensdag 29 augustus 2012

Creacolumn {9}: Even geduld a.u.b.!

Heb je er ook zo’n hekel aan, storing aan je tv, telefoon of internet en dan moet je gaan bellen met een klantenservice. Het duurt soms uren voordat de telefoon wordt aangenomen en voordat je dan nog eens de juiste persoon aan de lijn hebt, eindeloos. Gisteren had ik iets vergelijkbaars, ik belde op mijn werk met het gemeentehuis van de grootste havenstad van Nederland (ik zal geen namen noemen, hahaha).  De nieuwe Spaanse directeur van het bedrijf waar ik werk, moet zich zelf en zijn gezin laten inschrijven in de Gemeentelijke Basisadministratie.

Het heeft me een hele middag gekost om überhaupt iemand aan de telefoon te krijgen en uit te leggen waar het om gaat en om een simpele afspraak te maken die nog geen 10 minuten duurt. Ik heb vier verschillende mensen aan de telefoon gehad voor zoiets simpels als een afspraak maken. De eerste wist niet wat ik bedoelde, de tweede wist gelijk wat ik bedoelde maar het systeem lag plat, de derde kon de afspraak maken en uiteindelijk was de datum al ingepikt door een andere collega en ga zo maar door. En uiteindelijk zei de dame waarbij het gelukt was om een afspraak te maken: “Ziet u nu hoe druk het bij ons is mevrouw?”

Jullie zullen hoogstwaarschijnlijk ook dit soort ervaringen hebben met gemeentehuizen, verzekeringsmaatschappijen, ziekenhuizen en klantenservices van bedrijven. Niet altijd leuk en soms frustrerend en tijdverslindend maar hoort er nu eenmaal bij!

En helaas ook bij EKEF….

Soms worden wij overspoeld door mailtjes met serieuze vragen, minder serieuze vragen, mensen die graag hun creaties persoonlijk aan ons willen laten zien, natuurlijk mails van onze prijswinnaars maar ook van mensen die vinden dat ze te lang op een antwoord moeten wachten, “want ze hadden gisteren al gemaild en eergisteren ook al dus waar blijft het antwoord?”

Het klinkt misschien ongeloofwaardig maar zo gaat het echt! Wij doen er net als die mensen in ziekenhuizen en klantenservices alles aan om jullie emails zo snel mogelijk te beantwoorden, als het zo uitkomt zelfs binnen een uur maar soms kan het een dag of vijf duren. Maar omdat dit blog een hobbymatig blog is en we dit allemaal naast gezin, werk en dagelijkse beslommeringen doen, kan het wel eens een paar dagen duren voordat er een antwoord in je mailbox valt (en dat staat ook duidelijk vermeld op onze contactpaginga).

We zetten alles op alles dat er iedere dag iets te beleven is op EKEF, dat is het uitgangspunt en we hebben afgesproken dat we daar, mits bij echt calamiteiten, niet van afwijken.  Maar voor wat betreft een antwoord op een email kan het weleens voorkomen dat het een paar daagjes op zich laat wachten. Dat betekent niet dat we je vergeten maar alleen "Even geduld a.u.b.!".

6 opmerkingen:

Susie Wusie zei

Geef jullie groot gelijk!!! Het moet hobby blijven en geen werk worden!!!! Alleen dan blijft het leuk!!!

Groetjes Suus

Heidie zei

Helemaal gelijk. Het moet wel hobby blijven. En ik heb geduld om mijn blinkie in ontvangst te nemen.

liefs Heidie

corryskaart zei

gelijk heb je, we moeten toch genieten van onze hobby en er geen baan van maken en jullie blog doen al zoveel,dus alles op zijn tijd:-))
groetjes van corry

Jeannette zei

Helemaal gelijk dames, het is en blijft een hobby, hoe leuk ook, we (ik spreek vast ook namens vele anderen) zijn al helemaal blij met alle leuke challenges, tips enz., dus gewoon lekker zo doorgaan, we hebben geduld en anders oefenen we er wel in, groetjes, Jeannette

Elfjesdroom zei

Wat goed dat jullie dit even mailen, tja dit geduld is niet voor iedereen wegelegd , ik kan er over meepraten,hahaha. Ze mogen toch in hun handjes knijpen met wat jullie voor leuks allemaal op de site zetten. Ik tenminste wel. Dus tip voor jullie voor al die ongeduldige mensen (doe ik zelf ook ) ; adem in, adem uit....en repeat!!!

groetjes Elvira

Corrie zei

Mijn moeder zei altijd; geduld is een schone zaak,dus dames laat je niet gek maken het is en blijft een HOBBY.
Groetjes Corrie